Kuvia ja tunnelmia Berliinistä

Julkaistu Eurooppa, Matkakuvat, Saksa | 6

Kuukausi takaperin olin opintomatkalla Berliinissä. Matkamessuilun lisäksi kerettiin onneksi myös tutustua kaupunkiin ja ensimmäisenä päivänä meillä oli mm. 3 tunnin opastettu bussikierros Berliinin nähtävyyksiin. No, kaikki nähtävyydet mitä kierroksella käytiin katsomassa, olivat mulle jo viime kesän Berliinin visiitiltä tuttuja, mutta … Lue lisää

IG Travel Thursday: Berliinin julkisissa

Julkaistu #IGtravelthursday, Eurooppa, Saksa | 16

Parin viikon takaisella opintomatkalla kerettiin viettää kaupungissa pidempi tovi ja liikkua hyvin paljon julkisilla. Hankittiin ekana päivänä 7 päivän matkalippu, jolla kelpasi sitten huristella metroilla ja junilla. Hintaa lipulle tuli noin 29 euroa. Toinen vaihtoehto olisi ollut 5 päivän Berlin … Lue lisää

Berlin Street Food Thursday

Julkaistu Eurooppa, Maailman makuja, Opintomatkat, Saksa | 7

Tapasin Berliinissä ystävääni Tabeaa, jonka kanssa treffit sovittiin torstaiksi siitä syystä että silloin olisi street food thursday. Tämä ruokaystävien tapahtuma pitää majaansa Markthalle Neunissa Kreuzbergissä. Mentiin kauppahallille joskus vähän kuuden jälkeen ja tunnelma oli jo silloin hyvin tiivis. Berliiniläiset selkeästi … Lue lisää

Matkamessuilua – ITB Berlin

Julkaistu Eurooppa, Matkailuala, Opintomatkat, Opiskelu, Saksa | 5

Noniin, aika palata takaisin elävien kirjoihin! Palasin lauantaina opintomatkalta Berliinistä ja siitä asti olen potenut jonkin sortin ykätautia sohvannurkassa. Naama valkoisena ja huonovointisena en ole paljoa jaksanut nettimaailmaa tutkia. Nyt vihdoin ja viimein olo on hieman kohentunut – tai ainakin … Lue lisää

Reissun kohokohdat

Julkaistu Eurooppa, Festarireissut, Latvia, Liettua, Puola, Saksa, Tsekki | 3

Elokuun Euroopan reissua on nyt käsitelty varmaan niin paljon kuin mahdollista, mutta malttakaa vielä (ainakin) tämä yksi postaus! Olen jaksanut hehkuttaa Tshekkejä ja Puolaa maailman tappiin asti, joten pakkohan ne nyt on vielä kerran sitten mainita tämän reissun kohokohtina! Tshekki … Lue lisää

IG Travel Thursday: Paloja Saksasta

Julkaistu #IGtravelthursday, Eurooppa, Saksa | 3

Jälleen Instagram Travel Thursdayn aika! Meillä Suomessa IG Travel Thursdayn järjestäjinä toimivat Running with Wild Horses, Kaukokaipuu ja Destination Unknown. Ohjeet osallistumiseen löydät täältä. Mun matkailuaiheiset instagram-kuvat alkaavat uhkaavasti lähentyä loppuaan, mutta ehkä tästä vielä pari postausta saadaan revittyä. Tällä … Lue lisää

Berliini

Julkaistu Eurooppa, Saksa | 1

”Don’t go to Berlin. It smells, it’s expensive, and there are way too many hipsters there!” Kaikesta huolimatta päätimme kuitenkin suunnata Berliiniin. Summer Breezen loputtua hyppäsin auton rattiin erittäin surkeasti nukutun yön jälkeen 7:30 aamulla ja ajoa oli edessä vain … Lue lisää

Nürnberg, Saksa

Julkaistu Eurooppa, Saksa | 0

Eilen ja tänään ollaan tutustuttu Nürnbergiin. Leirintäalue, jolla yövytään, sijaitsee Former Nazi Party Rally Groundseilla ja tuossa vieressä on mm. Zeppelinfield. Tätä aluetta haluttiinkin tulla katsomaan joten siinä mielessä leirintäalueen sijainti on mitä mainioin. Junalle leirinnästä kävelee vartissa ja siitä … Lue lisää